Ladislav Šolc & tým

generální ředitel, Mainstream Technologies

V týmu máme kolegu, který je několikanásobným mistrem Slovenska v bezmotorovém létání, a pár e-mailů už nám posílal z letadla. Já osobně jsem pracoval na lodi nebo na procházce po horách ve výšce 2300 metrů nad mořem. V Mainstream Technologies jednoduše opouštíme zažitou představu, že pracovat se musí v kanceláři.

Přitom kanceláře máme luxusní. Přesunuli jsme se do nich po letech, kdy jsme sídlili na Národní třídě. Ta sice měla nezaměnitelnou atmosféru, v budově byl jako v jedné z mála v Praze pater noster, ale pro konzultanta s sebou centrum přinášelo řadu limitů. A když jsme se v průběhu času rozrostli na padesát lidí, hledali jsme lepší prostory. Dnes sídlíme v moderním office parku City Green Court na Pankráci; budova je zelená, nízkoenergetická a uprostřed atria roste strom.

Většině zaměstnanců místo vyhovuje, přesto kanceláře bývají poloprázdné. IT byznys se totiž mění a spousta našich aktivit se odehrává mimo kancelář. Základem naší práce jsou moderní IT technologie a ty nám mimo jiné umožňují pracovat odkudkoliv; jsme buď u zákazníků, nebo lidé, když potřebují úplný klid na psaní dokumentů, čerpají home office nebo jiný typ out of office.

Klára Helbichová, HR and Office Manager

Z obchodní pozice, jakou mám já, zase vyplývá velké množství schůzek v různé časy a na různých místech. Každý den hledám místo, kde budu pracovat a kde se to hodí zákazníkům. Je však poměrně náročné najít místo, kde si můžete zapracovat. Hodně používám notebook a často narážím na bariéry a mám pocit nepatřičnosti.

Nikdo vás sice v kavárně, když si otevřete počítač, nezastaví, ale necítíte se tam úplně v pohodě. Nikdy jsem třeba neslyšel dotaz: Vidím, že pracujete, nepotřebujete zásuvku? Nebo: Tady máte wi-fi. Kdyby existovala mapa míst, kde se dá komfortně pracovat, budu přizpůsobovat svůj den ve velkoměstě podle ní. Není totiž efektivní se ze schůzky vracet do kanceláře a pak zase vyrazit na další.

Řešením by mohl být projekt MicroOffice, který jsme začali testovat. Já jsem se vzdal své kanceláře ve prospěch zasedačky, ale protože jsem chtěl mít svůj vlastní prostor, připravily mi kolegyně překvapení – doprostřed kanceláří mi postavily tuhle pracovní budku. Má možná metr čtvereční, ze dvou stran je prosklená, je tam zásuvka, wi-fi. Takové malé soukromí. Je vhodná do obchodních center, na letiště a myslím, že za to budou lidé ochotní platit.

Jakub Lukeš, Senior Account Manager & Jan Lávička, Business Development Manager

Mimochodem, když jsme u placení – otázku, jestli má vůbec smysl naše kanceláře držet a platit, si kladu každé čtvrtletí. To když dorazí faktura za nájem. Často přemýšlím, jak se bude pracovní kultura vyvíjet a jak může člověk reagovat, až jednou přijde do práce a už tam nebude mít svou židli a stůl. Společnost roste a bude se muset rozhodnout, jestli prostory opustíme a najdeme větší, nebo zavedeme optimální využití těch stávajících. Optimálním
mám na mysli vyhovující celému týmu a pracovní kultuře, nejen prosté zavedení sdílených míst.

Možnost home office nebo jiného out of officu dnes již považuji za standardní zaměstnanecký benefit, který u nás může využívat každý. Flexibilní způsob práce znamená důvěru v lidi a já jsem rád, že tento model funguje. Máme sice pár lidí, kteří home office nechtějí, protože doma prostě svůj klid nemají, ale většina tu možnost významně oceňuje.

Právě kvůli tomuto všemu se celá společnost pohromadě potká jen, když máme teambuilding. V kontaktu jsou jen menší týmy, které pracují na společných projektech. Pro komunikaci používáme nejmodernější technologie, takže není problém si zavolat, ať už klasicky nebo přes podnikový Skype, děláme audio, video konference, sdílíme data a středobodem našeho plánování je sdílený kalendář. Víme, kde se vzájemně pohybujeme, takže to, že nesedíme v kanceláři, určitě neznamená, že by naše práce byla neorganizovaný chaos.

Volně inspirováno blogy Humans of New York, Humans of the Street, Humans of Prague, ...