Petra Machartová
Marketing & Communication Specialist, Skanska

Skanska má v Česku tři větve – stavební, rezidenční developer a komerční developer – a každá dřív seděla v jiné pražské lokalitě. Projekt Corso Court byl pro nás výzvou, protože jsme všechny sestěhovávali dohromady. A protože každá část společnosti má jinou kulturu.
Stěhování těch zhruba 500 lidí proběhlo před rokem a půl a přestože zaměstnanci byli na začátku skeptičtí a báli se změny, dnes jsou všichni spokojení. Ona totiž lokalita, kam budovu zasadíte, je hrozně důležitá a Karlín je v tomto úžasný. Říkám tomu tady malá Itálie, protože tady to žije – zahrádky, restaurace, bistra, v parku se hraje na kytaru, je spousta míst, kam můžete skočit na pivo.
V kancelářích máme open space a lobbovali jsme za to, aby to byl activity based workplace, aby nikdo neměl vlastní stůl. Třeba v komerčním developmentu je 20 stálých zaměstnanců a jen 12 míst, která si střídají. Míst pro práci je tu ale dost a nejlepší je v tomto naše paní ředitelka – ta si dokonce ani nevybírá místa s monitorem, vezme tablet a jde si sednout na gauč, kde dokáže půl dne pracovat.
Nejdřív zněly pochyby typu: A co budeme dělat s našimi věcmi? Ale všichni máme svou skříňku, večer se sbalíme a odneseme si je. Přece jen stavíme kancelářské prostory a toto je náš show room. Takže když si přivedeme návštěvu, je vidět, že máme stoly čisté a uklizené. Prvních pár dnů jsme si sice sedali na stejná místa, ale pak nám to „naše“ třeba někdo zasedl, a tak jsme se naučili fluktuovat. A velmi rychle jsme si na to zvykli.
Ráno přijdeme a vybereme si místo tam, kde právě potřebujete být, s kým potřebuje spolupracovat. Projektový tým tak třeba sedne vedle marketingu nebo leasingového týmu, můžou si všechno hned říct a nepíšou složitě žádné maily. Na každém patře je taky jeden coffee square a je záměrně jen jeden, aby se lidé potkávali. U kávy se tak míjí top management i řadoví zaměstnanci, problém tam dokážete vyřešit během minuty a i tam vznikají nápady.
Vyvinuli jsme taky vlastní aplikaci, která sdružuje všechny služby uvnitř budovy i v jejím okolí. Díky ní si můžete objednat jídlo z naší restaurace nebo si zarezervujete náš elektro vůz, který stojí dole na ulici; můžete si půjčit sdílená kola nebo je tam nástroj pro hlášení závad v budově.
Dole v garážích máme zase samoobslužnou prádelnu – boxy, do kterých přinesete špinavé prádlo, do dne nebo dvou vám ho přivezou čisté, vyprané, vyžehlené a zase zamknou do skříňky. I takto si naše lidi, kteří k nám nastupují velmi mladí a dnes je jejich věkový průměr kolem 33 let, vypipláváme. A oni pak u nás rádi zůstávají.

Máte také nové kanceláře, se kterými se chcete pochlubit? Přihlašte se do soutěže CBRE Zasedačka roku. Čas máte do 31. října.