Pavel Minařík a Daniela Pásková
Marketing Manager a Key Account Manager, Chytrá zeď
Daniela: Ráda pracuji v pěkném prostředí. Například v prostoru bez oken, který by nebyl čistý a světlý, by se mi pracovalo určitě hůře. Hezké prostory jsou kreativnější a je také příjemné, že máme kam se zákazníky zajít na kávu. Původně jsme sídlili v centru Brna, ale tam byl šílený problém s parkováním, což vadilo hlavně zákazníkům. Tady jsme v budově plné architektů a designérů, což nám vyhovuje.
Pavel: V centru to byla klasická historická budova s vysokými stropy a obyčejnými kancelářemi. Tady v okolí je alespoň nějaká zeleň a jsme v moderní designové budově, takže už samotný vstup do práce je úplně jiný. Po stránce dostupnosti to bylo v centru fajn, ale po stránce parkování a celkového designu je to tady úplně na jiné úrovni. Tento komplex je zhruba rok starý a jeho cílem je sdružovat firmy, které se nějakým způsobem “motají” kolem stavebnictví, architektury, designu a bytového vybavení pro kanceláře i domácnosti. Jednou měsíčně se tu společně setkáváme a vyměňujeme si novinky, zkušenosti.
Daniela: Naše Chytré zdi popisujeme každý den. Když s někým telefonuji, dělám si poznámky na zeď, je to kreativnější, naše stěny jsou většinou pak plné kontaktů, na architekty, na partnery. Zákazníci jsou překvapení, že se dá psát opravdu po celé stěně od stropu až po zem. Všechny stěny jsou i magnetické, takže zákazníci většinou rovnou přemýšlí, jak by Chytrou zeď mohli využít ve svých kancelářích.
Pavel: Zákazníci třeba často neví, že se Chytrá zeď dá použít na jakoukoli hladkou plochu, nejenom na stěnu, ale třeba i na stůl, židli, na sklo, na kachličky… Naše asi nejzajímavější realizace je nová centrála Microsoftu v Praze, kde je několik pater plných Chytrých zdí aplikovaných na různé materiály. V Brně jsou krásné prostory ve firmě NetSuite, jejich kancelářská kultura je opravdu na vysoké úrovni, dbají o své zaměstnance, mají všelijaké chilling zóny, kuchyňky se spoustou jídla, hodně zeleně – to byla i za nás asi nejhezčí realizace.
Daniela: V Jihomoravském inovačním centru zase mají stěnu, která je částečně žlutá a částečně dřevěná, z toho jsou lidé překvapení, že se dá psát po obojím. Vždycky nás někdo překvapí, kam si Chytrou zeď umístí. Např. základní škola ve Šlapanicích ji má třeba u bazénu – kreativitě se meze nekladou.
Daniela: Je fajn, když člověk vidí, jak zákazníci používají Chytrou zeď a mají z toho radost. Vždycky nás potěší, když vidíme, jak to zákazník využije.
Pavel: Já jsem za poslední dobu navštívil opravdu hodně firem a dříve byly zasedačky o tom samém – velký kulatý stůl a jedna magnetická tabule o rozměru 1×2 metry. Jsem strašně rád za to, kam se to dnes posouvá. Kanceláře jsou dnes úplně někde jinde, než bývaly před 10 lety, mnohem více se dbá o zaměstnance, aby pracovali v příjemném prostředí.
Daniela: Myslím si, že trend jde hodně ze zahraničí, vedení firem se určitě inspiruje tím, jak to chodí např. v Googlu nebo ve Facebooku, tyto firmy jsou atraktivní pro zaměstnance i pro absolventy. V České republice je v současné době problém najít kvalitní zaměstnance, takže se firmy musí snažit a lákat zaměstnance na to, že jejich prostory jsou zajímavé a kreativní.
Pavel: V Brně je obrovské množství IT firem a v tomto segmentu je velký nedostatek zaměstnanců, takže softwarové firmy dbají na to, aby tam zaměstnanci byli spokojení. Už se nespokojí jenom s klasickým openspacem. Je fajn, že se doba posouvá tímto směrem – že do práce už nechodíme jenom pracovat, ale užíváme si to a těšíme se tam.