Nikol Skočíková

Chief Operations Officer, Socialsharks

SocialSharks-6

Máme tu hodně kreativců a tomu odpovídá i celé prostředí. Prostor jsme si celý zrekonstruovali tak, jak potřebujeme. Skoro všechny zdi jsou popisovatelné – máme buď Chytré zdi nebo tabulový nátěr. Místa pro brainstormování a blbnutí je tu dost. V létě se to tu hemží skejty a koly, proto jsme na ně nechali dost prostoru i v rámci openspace. Stěhování z našich prvních malých kanceláří na Jiřího z Poděbrad do Holešovic mělo na celý tým, myslím, dobrý vliv.

U každého velkého stolu sedí jeden tým. Nemáme oddělení account manažerů nebo grafiků, ale každý tým je v podstatě malá „agentura“. U jednoho stolu vždy sedí lídr, social media manager, grafik, copywriter, specialista na reklamu a všichni fungují dohromady.

Hodně důležité pro nás je, že máme výhled na řeku a přístav, což byl požadavek našeho majitele – jsme přece Socialsharks, žraloci, a chceme být co nejblíž k vodě. Velká výhoda toho, že jsme v holešovickém distriktu je, že některá klienty máme v docházkové vzdálenosti a pořád se držíme v progresivním prostředí – na obědě se potkáváme s lidmi z dalších agentur a firem. V létě, kdy se tu dá různě posedět, je to ještě lepší. Navíc jsme komunita, co si ujíždí na asijský kuchyni a máme rádi pho, takže nás těší, že jsme blízko holešovické tržnici.

Částečně jsme si to tu stavěli sami. Docela dlouho jsme ladili barvu podlahy, aby byla opravdu „žraločí“, na to my si potrpíme. Každá místnost tu má nějaké specifické jméno. Zasedačka je třeba „žraločí obývák“ a o celých kancelářích mluvíme jako o „žraločím akvárku“. Snažíme se prostě žít takový „žraločí život“, čemuž odpovídají i názvy pozic. Majitel Petr Andrýsek je Chief Shark, máme Senior Sharky, Baby Sharky a ti, co se teprve učí, jsou „žraločí potěr“.

Každý, kdo tu je, se prostě cítí být žralokem. Žraloci umí plavat jenom vpřed – to je naše motto. Jakoukoliv inovaci objevíme, ihned ji testujeme. Snažíme se vzdělávat nejen naše zaměstnance, ale i lidi z oboru. Naše práce je hodně kreativní, takže lidi si podle sebe uzpůsobují i svoje pracovní místa. Máme tu hodně uvolněnou atmosféru, jen se občas přetahujeme o to, co bude hrát ze sdíleného Spotify. Nově máme i herní místnost, kde je PlayStation a televize, tak se všichni můžeme trochu odreagovat.

Kanceláře jsou pro nás odrazem firemní kultury. Nemůžeme jenom navenek říkat, jak jsme inovativní, ale potřebujeme, aby se tu lidi tak opravdu cítili. Když se cítí jako opravdoví žraloci, pracují lépe. Pak můžeme doopravdy tvrdit, jací jsme a co našim klientům můžeme přinést. Kolegové, kteří sem přešli z jiných agentur, pak sami chodí a říkají: „Už se taky cítím, jako žralok.“ 

Volně inspirováno blogy Humans of New York, Humans of the Street, Humans of Prague, ...