Místo prémií neomezená dovolená

Firemní kultura kdysi byla vnímána mimojiné ve spojitosti se štědrostí zaměstnaneckých benefitů: služební počítač, telefon nebo multisport karta. V dnešní době, když telefon a notebook již jsou samozřejmostí (ba naopak zaměstnanci často preferují užívání vlastních přístrojů) se kultura proměňuje směrem k přidané hodnotě na pracovišti.

Přichází na řadu benefity nefinančního charakteru, ať už se jedná o neomezenou dovolenou, možnosti sportovního vyžití, masáže nebo celkově přátelské pracovní prostředí. Právě podle toho si vybírá svého zaměstnavatele mladá generace, která se vyznačuje i tím, že už tolik nerozlišuje mezi pracovním a osobním životem a z hlediska výběru zaměstnavatele jsou pro ni zásadní jeho hodnoty.

Jedním z významných nefinančních benefitů se stává i dobrá káva. V posledních výzkumech káva skončila na druhém místě nejoblíbenějších soft benefitů, hned za kvalitním nábytkem. Očekávání mladých lidi vytváří silnější nabídku, a tak většina zaměstnavatelů postupně přechází od kávových automatů k výběrové kávě, kterou v některých společnostech připraví i barista.

Volně inspirováno blogy Humans of New York, Humans of the Street, Humans of Prague, ...