Milan Kučera

Sales manager, 4Works

4works_mikes-2

4WORKS Solutions je jedním z „garážových“ IT příběhů, kdy jsme se s kolegou rozhodli založit digitální agenturu a pomáhat lidem s komerčním využitím internetu. Začali jsme ve dvou, v kuchyni u mě doma. Blízkost jídla a domácí prostředí byly sice výhodou, ale firma se dost rychle rozrůstala a po necelém půl roce jsme museli přemýšlet, co dál.

Dříve jsem sedm let pracoval v prostředí burzy. Práce byla sama o sobě psychicky hardcore. Dělal jsem to v době finanční krize, takže finanční trhy se hroutily a klienti i zaměstnanci nadávali. Vše umocňoval velký openspace naplňený pouze nábytkem, lidmi a obrovským hlukem. Neustálý ruch a agresivní atmosféra sice k burze patří, ale člověk v tom moc dlouho nevydrží. 

Proto jsme věděli, že musíme najít příjemný klidný prostor, kam se nám bude každý den dobře chodit, ale zase nás nebude nic limitovat v práci. S kolegou jsme spíše konzervativní. Moderní „hipsterské“ kanceláře se zasedačkou v u-rampě a možností cestou na WC obejmout strom vypadají sice dobře, ale my jsme hledali něco jiného. Kompromis mezi free přístupem a seriózností, kompromis mezi konceptem klasické kanceláře a originálním moderním pojetí.

Při stěhování jsme měli dost velké štěstí, usadit tým 20 osob s různými potřebami není jednoduché. Podařilo se nám sehnat dlouhodobý pronájem celého patra ve zrekonstruované budově bývalé papírny na Praze 9, hned vedle trendy Karlína. Koncept jak nejlépe využít 400 metrů čtverečních plochy limitované pouze sloupy a několika sádrokartony po předchozím nájemci se rodil postupně. Ne podle architektonického návrhu, ale podle aktuálních potřeb a toho, jak jsme to na pracovišti společně cítili.

Ze začátku jsme většinu prací na úpravách kanceláře prováděli sami a za pochodu. Sešli jsme se tu o víkendu, nakoupili jídlo a pivo a bourali sádrokartony, položili první metry podlahy, vymalovali stěny. Byli jsme vlastně jako parta kamarádů, která pracuje na společném projektu. Zpětně to všichni hodnotíme pozitivně, budovali jsme tak totiž nejen novou kancelář, ale i vztahy v týmu.

Zásadní je už hotovo, ale práce na kanceláři i jejím vybavení stále probíhají. Myslím, že to tak bude vlastně napořád. Posloucháme nové nápady a ty dobré a nejpopulárnější postupně realizujeme. Tak jsme přišli k firemní knihovně, koutu na ping-pong, stolnímu fotbálku nebo profesionálnímu kávovaru. U většiny firem proces tohoto postupného budování není reálný, ale na sobě i ostatních každý den vnímám, že kancelář bereme jinak. Je prostě opravdu naše. Taková, jakou ji aktuálně potřebujeme a chceme.

Volně inspirováno blogy Humans of New York, Humans of the Street, Humans of Prague, ...