Martin Šereda a Kamila Němečková

provozní ředitel a sales manager, LOGIO

Martin: Logio je firma, kde všichni lidi pracují hlavně hlavou a k tomu aby měli dobré výsledky, potřebují dobré pracovní prostředí. Takové, kde nebudou stresovaní hlukem, světlem, tmou. Zkrátka aby tady byli spokojení.

Dříve jsme byli v kancelářích v Holešovicích, kde to byla taková dlouhá nudle a jedna velká zasedačka. Stěhování sem byl obrovský posun – vzdušný openspace, velké stoly, linie po zemi, ergonomické židle, ve kterých se člověk nepotí a může si je nastavit do všech možných poloh. Zkrátka z obyčejných kanceláří jsme přišli do prostoru, který byl wow! Už se sem ale nevejdeme. Poptáváme proto architekty, kteří by nám navrhli prostory podle aktuálních standardů, které se neustále mění – vidíme to, když jako konzultanti chodíme do velkých firem.

Kamila: Jak jsme se rozrostli, museli jsme třeba pingpongárnu zrušit, abychom uvolnili prostor dalšímu týmu. Ale na to, kolik nás tu je, se pořád snažíme, aby to tu lidem bylo příjemný. Máme taky možnost home office, která ale paradoxně není tolik využívaná, protože se potřebujeme potkávat.

Martin: Víme, že třeba naši programátoři mají svoje specifika. Potřebují velké stoly, monitory, hodně sluchátek a často používají video konference. Kromě toho pracují v jiných časových pásmech, spíš v noci, zatímco my konzultanti ve dne. To chceme v nových kancelářích také zohlednit.

Plovoucím místům se spíše bráníme. Já osobně s tím zásadní problém nemám, pracuju s notebookem, telefonem a maximálně nějakým blokem, ale jsou lidi kteří si chtějí rozložit ty svoje papíry a druhý den je tam pořád mít a podobně. Třeba teď tu máme pohyblivá místa jen pro pár trainees, právě kvůli nedostatku místa. Kdybychom s těmi pohyblivými místy uměli lépe pracovat, tak jsme, myslím, nemuseli rušit pingpong. Já jsem to párkrát zkusil navrhnout, ale neúspěšně. Lidé asi potřebují mít ten pocit “svého” místa, že tady jsou ta kolečka od kafe “jejich”.

Kamila: Zaměstnanci mají možná dojem, že jejich místo zároveň znamená to jejich místo ve firmě, že když je budeme přesouvat, tak že za chvíli třeba budou odsunutí za dveře.

Martin: V návrhu nových kanceláří jsme firmu rozdělili na “tichou a hlučnou část”. Ve všech firmách je teď moderní dělat telefonní budky nebo kavárničky, kam si vezmete jak klienta, tak kolegu a proberete s ním co zrovna potřebujete.

No a na poradách využíváme naše pověstné bullshit tlačítko. Jednou ho odněkud přivezl jeden z partnerů a vzal ho na poradu ředitelů, kde se to velmi ujalo a od té doby ho máme v zasedačce.

Kamila: Když se vám rozjede diskuse, která nikam nevede, tak se fakt hodí.  

Martin: Stejně jako každá prezentace má svůj otvírák, tak občas je dobré mít i “zavírák”. Do nových kanceláří ho chceme pořídit do všech zasedacích místností.

Volně inspirováno blogy Humans of New York, Humans of the Street, Humans of Prague, ...